Regulamin - wspólne zasady
Niniejszy dokument określa (dalej jako: „Regulamin”) zasady korzystania z Apartamentów, które są udostępniane przez Grzenkowicz Józef "JG"
ul. Słupska 14
83-340 Sierakowice
NIP: 5891302655, zwana dalej jako „ApartSea”.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Zawierając umowę Najmu, Gość wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rezerwacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 o Ochronie Danych Osobowych (Dz. Ust. Nr 133/1997 pozycja 833).
DEFINICJE
Pojęcia zapisane dużą literą mają znaczenia nadane im w Regulaminie Serwisu, natomiast pojęcia określone poniżej mają następujące znaczenie:
Apartament- lokal mieszkalny, który Gość wynajmuje na pobyt czasowy w celach wypoczynkowych lub turystycznych;
Cisza nocna- przedział czasu między 22:00 a 6:00, podczas którego Goście są zobowiązani do powstrzymania się od hałaśliwego zachowania;
Części wspólne - części Obiektu, do których mogą korzystać Goście z różnych Apartamentów;
Doba hotelowa- przedział czasu, który Gość może spędzić w Apartamencie w ramach zawartej Umowy Najmu, Doba hotelowa zaczyna się o 15:00 w Dniu przyjazdu, a kończy o 11:00 w Dniu wyjazdu;
Dzień przyjazdu- dzień oznaczony w Umowie Najmu, jako dzień rozpoczęcia Najmu;
Dzień wyjazdu- dzień oznaczony w Umowie Najmu, jako ostatni dzień Najmu;
Gość- osoba, która przebywa w Apartamencie na podstawie Umowy Najmu zawartej w Regulaminie Serwisu lub regulaminach innych platform służących do rezerwacji Apartamentu, z których korzysta;
Obiekt- nieruchomość znajdująca się w Sopocie ul. Polna 51, którą dysponuje Grzenkowicz Józef "JG" w celu wynajęcia Apartamentu;
Osoby towarzyszące- osoba nieobjęta Umową Najmu zawartą z Gościem, przebywająca w Apartamencie;
Recepcja- punkt przyjmowania Gości przez ApartSea znajdujący się pod adresem: ul. Polna 51, Sopot
Umowa Najmu- dokument, którego Gość jest zobowiązany podpisać w Recepcji w dniu przyjazdu lub kolejnego dnia pobytu (w przypadku przyjazdu po godzinach pracy Recepcji), niezależnie od sposobu dokonania rezerwacji (kanału dystrybucji).
Wymeldowanie- proces, podczas którego Gość opuszcza Apartament, polegający na zdaniu kart do Apartamentu;
Wynagrodzenie- opłata za wynajem Apartamentu
Zameldowanie- rejestracja Gościa w Apartamencie, odbywająca się w Recepcji, która polega na podpisaniu Umowy Najmu przygotowanej przez ApartSea i wydaniu kart do Apartamentu oraz dokonaniu wszelkich rozliczeń.
REZERWACJA
- Gość, po dokonaniu rezerwacji Apartamentu on-line lub telefonicznie, otrzyma na swoją elektroniczną skrzynkę pocztową potwierdzenie, w którym znajdują się wszelkie informacje odnośnie dokonanej rezerwacji. Potwierdzeniem rezerwacji jest opłacenie w ciągu jednej doby przedpłaty w wysokości 25% sumy zamówienia. Przedpłata jest bezzwrotna.
- W przypadku dokonania rezerwacji i niewpłacenia przedpłaty rezerwacja zostanie anulowana. Przywrócenie rezerwacji jest możliwe wyłącznie w przypadku dostępności Apartamentu, przy czym cena najmu może ulec zmianie.
- Rezerwacji Apartamentu można dokonywać na okres co najmniej 2 dób, co stanowi też minimalny czas trwania Umowy Najmu.
- Opłata za wynajem Apartamentu nie obejmuje sprzątania w trakcie pobytu, pobytu zwierzęcia, śniadań oraz wszelkich innych usług dodatkowych.
- Pozostałą część opłaty za wynajem Apartamentu Gość może zapłacić przelewem na rachunek bankowy podany w wiadomości mailowej, którą Gość otrzymuje po dokonaniu rezerwacji oraz gotówką lub kartą na miejscu w Recepcji w dniu zameldowania.
- Zmiany w rezerwacji Gość może dokonać telefonicznie w terminie do 7 dni przed planowanym przyjazdem.
- W wyjątkowych sytuacjach (awarii w Apartamencie lub innego zdarzenia losowego) ApartSea zastrzega sobie możliwość udostępnienia Apartamentu zamiennego o parametrach i powierzchni podobnej do zarezerwowanego Apartamentu. W przypadku braku zgody Gościa na Apartament zastępczy umowa ulega rozwiązaniu, a ApartSea ma obowiązek zwrócić Gościowi wpłaconą przez niego przedpłatę.
- Gość zobowiązuje się do nieprzekraczania liczby osób w Apartamencie, która została określona jako maksymalna w ofercie konkretnego Apartamentu.
- ApartSea pobiera jednorazową opłatę za pobyt ze zwierzęciem w wysokości 100 zł (niezależnie od długości pobytu).
- ApartSea zastrzega sobie prawo do odwołania rezerwacji w ciągu 24h od jej założenia bez podania powodu. W takim przypadku Gość otrzyma zwrot wszystkich wpłaconych środków na poczet rezerwacji.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Gość ma prawo odstąpienia od umowy najmu bez podania przyczyny. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej przez Internet reguluje Ustawa o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r., która implementuje Dyrektywę UE 2011/83. Z ustawy tej wynika, że prawo do zwrotu towaru zakupionego przez Internet nie ma zastosowania do usług w zakresie zakwaterowania.
- Jeśli Gość wykonuje prawo do odstąpienia od umowy w trakcie pobytu, ponosi wszystkie opłaty związane z rezerwacją, tj. traci wniesioną opłatę rezerwacyjną (25%), a także ma obowiązek uiszczenia pozostałej opłaty za pobyt (75%). Jeśli Gość wykonuje prawo do odstąpienia od umowy przed planowanym przyjazdem i nie przysługuje mu możliwość do zmiany terminu rezerwacji, traci wniesioną przedpłatę.
- Odstąpienia od umowy przed planowanym przyjazdem należy dokonać poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy.
- Odstąpienia od umowy w trakcie pobytu należy dokonać osobiście w godzinach otwarcia Recepcji.
ZAMELDOWANIE
- Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 15:00 w Dniu przyjazdu, a kończy o godzinie 11:00 w Dniu wyjazdu.
- Zameldowanie odbywa się w Recepcji, w godzinach jej otwarcia.
- Zameldować może się jedynie osoba, która ukończyła 18 lat i ma pełną zdolność do czynności prawnych.
- W przypadku, gdy Gość nie może zakwaterować się w godzinach otwarcia Recepcji, zobowiązany jest do poinformowania o tym telefonicznie najpóźniej dzień przed Dniem przyjazdu.
- ApartSea w dniu przyjazdu przekazuje Gościowi przyjeżdżającemu poza godzinami otwarcia Recepcji instrukcję dotyczącą Zameldowania w formie wiadomości tekstowej na numer telefonu podany w rezerwacji.
- W przypadku, gdy Gość odmówi Zameldowania, ApartSea wypowiada Umowę Najmu bez zachowania terminu wypowiedzenia, zatrzymując Wynagrodzenie z tytułu Umowy najmu tytułem kary umownej.
ZASADY POBYTU
- W Apartamencie obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych lub spożywania substancji odurzających. W przypadku złamania powyższego zakazu, Gość jest zobowiązany do zapłacenia kary umownej w wysokości 500 zł za każde naruszenie.
- Goście i Osoby towarzyszące, przebywające w Apartamencie, są zobowiązane do przestrzegania niniejszego Regulaminu, Ciszy nocnej, zasad BHP oraz przepisów ochrony przeciwpożarowej, a także zachowania zgodnego z zasadami kultury osobistej. Niezastosowanie się do tych zasad będzie skutkowało nałożeniem kary na Najemcę w wysokości 500 zł oraz wykwaterowanie Najemcy bez zwrotu opłaty za niewykorzystane doby.
- ApartSea w przypadkach naruszenia przez Gościa powyższych ppkt., w szczególności w przypadku podejrzenia, że Gość znajduje się pod wpływem środków odurzających, alkoholu, w stanie wyłączającym świadome podjęcie decyzji lub zachowuje się agresywnie w stosunku do pozostałych Gości lub obsługi Apartamentu, może skutkować podjęciem decyzji o wezwaniu Policji lub innych służb porządkowych. W takim przypadku pracownik Recepcji ma prawo do natychmiastowego wypowiedzenia Umowy Najmu, zatrzymując Wynagrodzenie z tytułu Umowy Najmu tytułem kary umownej.
- Osoby trzecie mogą przebywać w Apartamencie Gościa w godzinach 08:00-22:00.
- Gość nie może udostępniać Apartamentu Osobom trzecim, a także zwierzętom, które nie zostały przez niego zgłoszone podczas zakładania rezerwacji. Dla potrzeb tego Regulaminu za udostępnienie uznaje się przebywanie zwierząt lub Osób trzecich w Apartamencie w godzinach między 22:00 a 08:00.
- W przypadku naruszenia ppkt. 5 niniejszego Regulaminu, Gość może zostać obciążony kosztami pobytu tych zwierząt lub Osób trzecich, zgodnie ze stawkami obowiązującymi za wynajem Apartamentu dla osoby lub zwierzęcia w czasie trwania Umowy Najmu.
- W ramach korzystania z Apartamentu, Gość nie może:
- palić świec, kadzideł, rozpalać kominka lub grilla,
- oddać Apartamentu w podnajem;
- udostępniać Osobom trzecim Apartamentu, również w czasie trwania Umowy Najmu;
- usuwać z Apartamentu elementów jego wyposażenia i dekoracji, a także przenosić elementów wyposażenia i dekoracji pomiędzy Apartamentami;
- pozostawiać zwierząt oraz osób poniżej 13 roku życia bez nadzoru.
- W przypadku naruszenia zakazu zapalenia świec, kadzideł, rozpalenia kominka lub grilla, Gość zapłaci karę umowną w wysokości 500 zł.
- Gość jest zobowiązany do każdorazowego odpowiedniego zabezpieczenia Apartamentu w przypadku jego opuszczania, w szczególności poprzez staranne zamknięcie okien i zamknięcie drzwi wejściowych. Gość ponosi odpowiedzialność materialną za zniszczenia będące następstwem nieodpowiedniego zabezpieczenia lub zaniechania zabezpieczenia Apartamentu.
- Gość otrzyma dwie karty do Apartamentu oraz bramy wjazdowej. Gość jest zobowiązany do starannego sprawowania pieczy nad wydanymi kartami. W przypadku jej utraty lub zniszczenia, Recepcja może obciążyć Gościa karą umowną w wysokości 50 zł za każdą zniszczoną lub zgubioną kartę.
- Obowiązuje bezwzględny zakaz wnoszenia rowerów do apartamentów.
WYMELDOWANIE
- Goście są zobowiązani do opuszczenia Apartamentu najpóźniej do godziny 11:00 w Dniu wyjazdu. W przeciwnym wypadku Recepcja naliczy opłatę za korzystanie z Apartamentu przez kolejne Doby hotelowe pobytu Gości zgodnie ze stawkami obowiązującymi na Najem w Dniu Wyjazdu.
- Chęć przedłużenia Umowy Najmu, Gość może zgłosić najpóźniej do godziny 14:00 w dniu poprzedzającym Dzień wyjazdu, w Recepcji lub telefonicznie. Recepcja poinformuje Gościa niezwłocznie o możliwości przedłużenia Umowy Najmu oraz o cenie.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ APARTSEA, REKLAMACJE
- ApartSea nie ponosi odpowiedzialności za mienie Gościa pozostawione w Apartamencie, w szczególności za jego utratę lub uszkodzenie.
- ApartSea nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek niedogodności mogące wystąpić w trakcie pobytu Gościa w Apartamencie z przyczyn nieleżących po stronie Cypla Helskiego, w tym w szczególności spowodowane przerwą w dostawie prądu, wody, dostępu do Internetu, jak również pracami konserwatorskimi w budynku, w którym znajduje się Apartament oraz w obrębie budynku i na zewnątrz, emisjami hałasu z nieruchomości sąsiednich, pracami budowlanymi lub wykończeniowymi, jakie mogą być prowadzone na terenie obiektu, w którym usytuowany jest apartament, jak i wokół niego.
- Goście mają prawo do składania reklamacji w przypadku uchybień związanych z wykonaniem Umowy Najmu.
- Reklamację Gość może zgłaszać na adres poczty elektronicznej: kontakt@apartsea.pl
- Reklamacja zostanie rozpatrzona maksymalnie do 30 dni od jej otrzymania. Informacja o skutku rozpatrzenia reklamacji zostanie przesłana Gościowi na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCIA
- Gość odpowiada materialnie za szkody wynikłe z jego zachowania lub zachowania Osób trzecich lub zwierząt znajdujących się w Apartamencie.
- Gość odpowiada za zgubienie lub uszkodzenie rzeczy wniesionych do Części wspólnych Apartamentowca ApartSea.
PŁATNOŚĆ INTERNETOWA - PRZELEWY 24
Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem lub Regulaminem serwisu, stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego.